Már javában zajlik a nyári szünet a Forma-1-ben, és ezen időszak alatt az összes csapat gyárépülete is zárva tart. Ez mindenki számára biztosít némi időt a pihenésre, de a Ferrarinál kétségtelenül szeretnének minél hamarabb munkába állni, hogy tovább folytathassák a munkát, mivel az olaszoknak bőven van mit javítaniuk a jelenlegi helyzetükön.
A Ferrari a nagy szabályváltozásokra egy ütőképes konstrukcióval állt elő. A szezon pozitív is volt a 2021-es évükhöz képest, 4 versenyt is meg tudtak nyerni, számtalan alkalomszor állhattak a dobogón, és a 2. helyen végeztek az egyéniben Charles Leclerc révén, illetve a konstruktőri bajnokságban is.
Azonban a Scuderia az idei előrelépés helyett egy helyben toporgott: az SF23 egy rendkívül szélsőséges autó lett, és a számos újítás ellenére még mindig akadnak olyan kérdések, amikre nem nagyon találják a válaszokat. Emiatt történt meg az, hogy a Vörösöknek mindössze 3 dobogós helyezésük lett az első 12 futam alatt, mindegyiket Leclerc szerezte.
A Ferrari jelen pillanatban a konstruktőri bajnokság 4. helyén áll 5 ponttal lemaradva az előttük álló Aston Martinhoz képest. Ugyan a McLaren mögöttük 88 ponttal van lemaradva, a Brit és Magyar Nagydíj alatt 45 ponttal csökkentették a szóban forgó lemaradásukat a wokingiak.
„Az utóbbi versenyeken, legfőképpen Spa-Francorchampsban látszódtak a fejlődés jelei a csapaton – ismerte el Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója. – Nyilvánvalóan szeretnénk folytatni ezt a tendenciát, és ennek érdekékében éjjel-nappal dolgozunk a gyárban.”
„A versenyzés benne van a DNS-ünkben, és ez részét képezi annak, hogy folyamatosan új innovációkkal kell előállnunk. Mindig előrébb szeretnénk kerülni, és ezen az úton alapítónk szelleme vezet minket. Nagy célokkal vágtunk neki az idei évnek is, de sajnos közel sem vagyunk olyan versenyképesek, mint azt elvártuk.”
A két elrontott bokszkiállás után 7. Leclerc a motivációját bizonygatja