A 2026-ban érkező motor fejlesztésével a Red Bull sokkal jobban áll, mint a Ferrari vagy az Audi, véli Helmut Marko.
A Red Bullnak ez lesz az első saját fejlesztésű erőforrása, melyet a Forddal karöltve készítenek el az új szabályokat hozó 2026-os szezonra. Nagy falatnak ígérkezik, többen úgy vélik, nem is haladnak jól, és ezért lobbiznak az előírások módosításáért. Az istálló veterán tanácsadója szerint azonban pont az ellenkezője történik.
„Nem gondolom, hogy műszakilag hátrányban vagyunk. A Ferraritól, a Mercedestől, a Renault-tól és a Cosworth-tól szerződtettünk szakembereket – nyilatkozta Marko a Motorsport-Total.com-nak. – A Ford is a partnerünk. A belsőégésű motorokkal elit szakemberek foglalkoznak, és az elektromos oldalon is van két nagyon értelmes kolléga.”
„Augusztusban be fogunk indítani egy teljes motort MGU-K-val, akkumulátorral. Így mérföldekkel az Audi és a Ferrari előtt járunk majd, nagyjából hasonló fázisban leszünk a Mercedesszel.”
Hozzátette, hogy az év végére már próbapadon fogják futtatni a teljes erőforrás aktuális verzióját. Hogy a riválisok helyzetéről mennyire pontos információkat kapott informálisan, nem tudni, ezért nem árt csínján bánni a kijelentéseivel.
Ami azt illeti, az új gyártóként érkező Audi állítólag már több hónapos csúszásban van, bár a következő években talán még lesz idejük behozni a lemaradást.