back to top
KezdőlapFormula 1Schumacher vezetési trükkjét másolja Verstappen?

Schumacher vezetési trükkjét másolja Verstappen?

-

Egy versenyzőoktató rámutatott, miben hasonlít nagyon Max Verstappen és Michael Schumacher vezetés stílusa.

Scott Mansell (aki csak névrokona a híres Nigelnek) rendszeresen jelentkezik érdekes háttéranyagokkal a versenyzők vezetési trükkjeiről, mellesleg ő az a szakértő, aki a csatornája követői között nemrég kisorsolt egy vezetési lehetőséget F1-es autóval. Ezúttal azt mutatta be, Verstappen mit lesett el Schumachertől.

„Schumacher vezetési stílusát jól meg lehetett különböztetni másokétól. Az autó irányításánál nagyban hagyatkozott a túlkormányzottságra, szerette, ha az első tengelyen több a tapadás [mint a hátsón]. Az aerobalansz, a súlyelosztás és a padlószög beállításánál is az első tengelyt helyezte előtérbe – elemezte a legfrissebb Youtube-videójában. – A kanyarokban így nagyon betapadt az autójának az eleje, ezért nagyon gyorsan tudta elfordítani és irányba állítani azt.”

„Amikor viszont nagyon érzékeny az autó eleje, hátul kisebb a tapadás, ezt jelenti a túlkormányzott egyensúly-beállítás, ami a kanyarok bejáratánál nagyon instabillá teheti a kocsit. Olyan érzés, mintha a kanyarokban a hátsó rész meg akarná előzni az elsőt.”

Az F1 korábbi legendája beszólt Verstapennek: „Most könnyebb felérni a csúcsra, mint régen”

Ezzel sokan hadilábon állnak, ahogy Sergio Pérez sem érzett rá tartósan erre. Schumacher azonban előnyt kovácsolt ebből, például az ívek megválasztásával: a minimumsebesség magasabban tartására törekvő más pilótákhoz képest később fordult el a kanyaroknál, cserébe viszont hamarabb lépett a gázra, így a következő egyenesben sok időt nyer. A videóban Mansell 1:43-tól mutat egy telemetriai összehasonlítás ferraris csapattársával, Rubens Barrichellóval, amin látszik, hogy a montreali hajtűkanyarban hogy működött mindez.

Az oktató szerint Verstappen nem másolta, és nem is másolhatja Schumacher vezetési stílusát, hanem részben átvette azt. Ennek oka az, hogy manapság más az autók aerodinamikájának kialakítása, illetve kényesebb a gumik, nem tolerálnák a hasonló agresszivitást és csúsztatást.

 „Max autóbeállítása nagyon hasonlít ahhoz, mint amit Michael használt. Érzékenyebb az autó eleje, a hátulján pedig kevesebb a tapadás, de nem annyira, mint Schumacherén. Ugyanakkor Max hasonló íveket követ, mélyen fékez a kanyarokba – mondta Mansell – A V-alak egyik változatát használja, de jobban kiszélesíti a pályát. Későn fékez, de így is hamar rálép a gázra.”

Hozzátette, hogy különleges ösztönökre van szükség a technika elsajátításához és hatékony alkalmazásához, nagyon kell érezni a tapadás határát. Ez a vezetési stílus egyébként nem mindenkinek ízlik, Lando Norris például kifejezetten utálja, hogy erre kényszerül.