Az F1 megoldást keres arra, hogyan lehetne javítani a látási viszonyokat esőben. Júliusban teszteltek egy megoldási ötletet Silverstone-ban, de a „sárvédő” egyelőre nem váltotta be a reményeket.
Az autók szofisztikált aerodinamikája miatt vizes pályán újabban nagyon nehéz biztonságosan elindítani a mezőnyt versenyezni, mert a szívóhatás miatt a korábbinál több vizet vernek fel a kocsik, így a hátul érkező pilóták alig látnak, pedig az eső intenzitása sokszor nem okozna különösebb problémát.
A McLaren és a Mercedes közreműködésével végrehajtott júliusi teszt a sárvédővel nem bizonyult sikeresnek, de az FIA és az F1 karöltve tovább kutakodik, miután kiértékelte az eredményeket. A sportágban korábban mérnökként, jelenleg az FIA együléses versenyautókért felelős igazgatójaként dolgozó Nikolasz Tombazisz elmondta, hogy a hátsó kerekek mögé szerelt eszköz elképzelése maradhat, csak kiterjesztik azt.
„Valószínűleg túl optimisták voltunk annál a kísérletnél, a permetfogók túl kis részt fedtek le a kerekeken. Én eleve szkeptikus voltam és számítottam rá, hogy nem érünk el jelentős eredményeket” – ismerte el az Autosportnak.
Még a Pirelli is elismeri, hogy semmire nem való az esőgumija
„A következő teszteken kipróbáljuk, milyen, ha az egész kereket lefedjük, hogy megértsük, milyen a vízpermet dinamikája. Utána pedig eldöntjük, hogyan tovább.”
Tombazisz azt mondta, a becsléseik szerint a felvert vízmennyiségnek körülbelül 40%-a érkezik a kerekek irányából, vagyis ennek kiszűrése vagy mérséklése valóban sokat javíthatna a helyzeten.
A szakember hozzátette, hogy egy ilyen eszköz lassítaná az F1-es autókat, bizonyos konfigurációkban akár 2-3 másodperccel is. „De minket nem érdekel a teljesítményvesztés, csak a csapatokat. A silverstone-i teszten használt megoldásnak a lehető legcsekélyebb volt a hatása az aerodinamikára” – közölte.