Minden adott ahhoz, hogy egy nagyon érdekes Forma-1-es Japán Nagydíjat láthassunk. Mivel a normálishoz képest sokkal melegebb van Suzukában, ezért a várható gumikopás is magasabb lehet a vasárnapi verseny során.
A suzukai pálya – ami egy nyolcast ír le, és az egyetlen olyan helyszín, ami keresztezi egymást – mindig is a gumigyilkos pályák között volt számon tartva. A hétvége eddigi részében és a versenyen is nagyon meleg lehet az időjárás, ami az aszfalt effektív tapadásának csökkenéséhez vezet, és emellett a pilótáknak a Pirellik túlmelegedésére is figyelnie kell.
Verstappen nyerte a szuzukai időmérőt, újonc állhat fel mellé az első sorba
Ennek tudatában az is nagy csoda lenne, ha valaki képes lenne 2 kiállással letudni a futamot. A 3 kiállás már csak azért is valószínűbb, mert nem mindenki lesz olyan kiváltságos helyzetben, hogy az ideális gumistratégiával teljesíthesse a versenyt.
A Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli szerint az optimális stratégia egy 12-18 körös lágy etappal kezdődik, majd a maradék 2-ben a kemény keveréket kellene használni. Ehhez azonban 2 vadonatúj kemény keverékre lesz szükség, ami miatt csak 8 pilóta alkalmazhatná ezt a stratégiát: Lewis Hamilton, George Russell, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Lando Norris, Oscar Piastri, Fernando Alonso és Kevin Magnussen.
A kimaradó 12 pilóta bajban lehet, mert az egyik etapon a kemény helyett közepest vagy lágyat kell majd használniuk. Ha pedig a verseny során lesz biztonsági autós vagy virtuális biztonsági autós fázis miatt való korábbi csere, akkor arra a 12 pilóta könnyen ráfázhat, mert ebben az esetben az utolsó etap során spórolásra kell venniük a figurát.
A spórolás pedig fájó pont lehet például Max Verstappen számára is, mert ha a Pirelli által javasolt stratégia lesz a legjobb, és a McLarenek élnek is a lehetőséggel, akkor akár a verseny végére hasznosítani is tudják majd a gumielőnyüket. Nagy kérdés, hogy ebből mi lesz, mert Suzukában kimondottan nem egyszerű előzni.
Ezt a wokingiaknál is nagyon jól érzik, mert Andrea Stella és Lando Norris is úgy látja, hogy ha nem tudják a rajtnál megelőzni Verstappent, akkor a győzelmi esélyeik a 0-ra csökkennek.
Ezen kívül még az is nagy kérdés lesz, hogy a Ferrarik hogyan kezelik majd az abroncsaikat a futam során. Az olasz istálló Monzában és Szingapúrban is nagyon jó formát mutatott, utóbbi helyszínen nyerni tudtak Carlos Sainz révén, de a mostani 53 körös futam teljesen más lesz. Mivel az SF23 egyik legnagyobb hátránya a túlzott gumikopás, ezért Sainz és Charles Leclerc is egy nagyon nehéz verseny előtt állhat, ha ez megvalósul.
Norris arra biztatja Piastrit, hogy ismételje meg Senna kétes manőverét a rajtnál