Az olasz sajtó szerint a Ferrari nagyon jól halad a 2024-es autójával, sőt, jóval az ütemterv előtt járnak.
2022 első felében még bajnokesélyesnek számított a Ferrari, ám a Red Bull megfordította az állást és bemasírozott az első helyre. Idén még erősebb lett az osztrák istálló, míg a Scuderia visszaesett. Az Aston Martin is átlépte őket az év elején, de a fejlesztési verseny során sikerült előrelépniük. Így a Mercedesszel és a McLarennel karöltve váltogatják egymást a Red Bull mögött, sőt a vörösök még futamot is tudtak nyerni. Egyelőre a csillagosok birtokolják a második pozíciót a konstruktőri listán, ám az olaszok lemaradása elenyésző.
A Scuderia az év elején a gumikopással küszködött leginkább, ám úgy tűnik, hogy az Olasz Nagydíj óta sikerült javítaniuk a problémán. Szingapúrban Carlos Sainz révén nyerni tudott a csapat, míg Japánban sem muzsikáltak annyira rosszul, pedig a két helyszín az abroncsok nagymértékű kopásáról is ismert.
Lewis Hamilton ugyan arra kérte csapatát, hogy a fókuszpontjukat inkább a következő autóra helyezzék át, ám a Mercedes nem akarja „kukázni” a W14-et. A csillagosok bejelentették, további fejlesztések érkeznek a versenygépre, míg a Ferrari már a következő évre koncentrál.
Sokkal jobban áll a 2024-es projekt, mint ahogy arra a Ferrari számított:
F1ingenerale.com értesülései szerint a „676-os projekt”, ami a 2024-es versenygépre utal, a vártnál jobban halad. A Ferrari következő konstrukciója már majdnem teljesen összeállt, és az első tesztekre is hamarosan készen áll. A szélcsatornát már csak a 676-os projekt kapcsán használja a csapat, így a 2023-as autó fejlesztése leállt.