back to top
KezdőlapFormula 1Nem igaz, hogy Hamilton és Leclerc szabálytalan autójára semmit sem reagált az...

Nem igaz, hogy Hamilton és Leclerc szabálytalan autójára semmit sem reagált az FIA

-

Az FIA technikai igazgatója, Tim Goss a Sky Sportsnak adott interjút, amelyben további részleteket árult el a két F1-es pilóta kizárását jelentő folyamatról. Ebből kiderült, tévedés azzal vádolni a szövetséget, hogy miután két autót szabálytalannak találtak, nem hoztak további intézkedéseket.

Bár már a mexikói futam rajtjához közeledünk, ezen a hétvégén is bőven esett szó az F1 előző versenye, az USA Nagydíj diszkvalifikációiról. Charles Leclerc és Lewis Hamilton jutott erre a sorsra, miután az autójukon túl sokat leradíroztak a kopólemezről.

Többen felvetették, hogy az FIA-nak illett volna a kizárt pilóták csapattársainak autóját is alaposabban szemügyre venni, miközben a szövetség a héten a közleményében már rámutatott, hogy ennek miért vannak gyakorlati akadályai. Goss pedig az interjúban beavatta a közönséget abba, hogy eredetileg csak két – a végül szabálytalannak minősített – autón kívánták ellenőrizni a kopólemez vastagságát, és a vizsgálati kört csak ezután terjesztették ki Max Verstappen Red Bulljára és Lando Norris McLarenjére.

„Ki akartuk deríteni, hogy a probléma rendszerszintű-e és a futam valamilyen különleges körülménye okozta-e, ezért kijelöltünk még két csapatot és autót, Verstappenét és Norrisét ellenőriztük. Ezután láttuk, hogy ezek a kocsik szabályosak, és minden rendben van” – mondta.

Hamilton felkavarta az állóvizet: Többen elismerték, hogy szabálytalan volt az autójuk

Szerinte az összes autó kopólemezének ellenőrzése öt órát vett volna igénybe a meglévő stábbal, és szerinte elfogadhatatlan lett volna az F1 számára, ha a leintés után hat-nyolc órával hirdetik ki a végeredményt.

Mint kiderült, Leclerc-t és Hamiltont azért választották ki, mert az FIA látta a telemetriai adatokon, hogy az autójuk nagyon sokszor verődött az aszfalthoz.