Az F1 folytatja a kísérletezést az esőben való versenyzési lehetőségek javítására, de csak jövőre.
A fejlesztési terv lényege, hogy a sárvédőnek hívott eszközzel vagy valamilyen egyéb megoldással mérsékeljék az F1-es autókról hátrafelé vízpermet nagyságát, mert az utóbbi években már nem erős zuhéban is alig lehetett versenyt rendezni, annyira rossz volt a kilátás a pilótafülkéből.
Erről korábban Lando Norris azt mondta, „a pilóták évek óta hajtogatják, hogy tenni kell valamit”, hiszen szerinte „jelenleg ez az F1 legnagyobb biztonsági veszélye”, Pierre Gasly pedig emlékeztetett rá, hogy a 2022-es Japán Nagydíjon halálfélelme volt a pályára rosszkor beküldött traktor miatt. „Imádkozunk az életünkért és azért, hogy senki se ragadjon a pálya közepén, mert öt métert sem látunk előre” – mondta.
Az év első felében Dilano van’t Hoff halálos balesete megrázta az autósport világát és ismét előtérbe helyezte az esős versenyzést érintő aggodalmakat. Az FIA együléses versenyautó-sorozatait igazgató Nikolsz Tombazisz kijelentette, folytatják a nyáron megkezdett kísérletezést a sárvédővel, de a tervezettnél később.
Először láthattuk, hogy milyen lehet a sárvédő a Forma-1-ben (fotó)
„Úgy terveztük, november elején folytatjuk a munkát, de a csapatok alkatrész-készlete és gyártási kapacitása miatt máshonnan kellett volna rendelni elemeket, nagyon drágán. Ezért megkérdezték, hogy tavaszig halaszthatnánk-e a tesztet, hogy ne legyen ennyire költséges” – idézte az Autosport a szakembert.
„Úgy gondoltuk, ez észszerű. Technikailag jobban szerettük volna, ha már túlvagyunk a teszten, persze csak ha nem lett volna túl drága.”
Az F1-es sárvédő tesztelése várhatóan májusban folytatódik (annak a hónapnak a második felében kezdődik az európai része a bajnokságnak), az elsőtől eltérő, nagyobb változattal, a kiinduló koncepció ugyanis nem hozta a várt eredményeket.
Tombazisz hozzátette, a következő teszt után eldöntik, jó-e ez a fejlesztési irány, vagy mindent elölről kell kezdeni.