back to top
KezdőlapFormula 1Káromkodásban nem hoz minőségi javulást Steiner utódja

Káromkodásban nem hoz minőségi javulást Steiner utódja

-

Először nézett szembe a sajtó kérdéseivel a Haas csapatfőnökévé való kinevezése óta Komacu Ajao, aki gyorsan leszögezte, nem tud és nem is akar olyan lenni, mint Günther Steiner. Egy apróságban azonban mégis van közöttük a hasonlóság.

A 47 éves mérnöknek eddig nincs tapasztalata egy versenycsapathoz hasonló szervezet irányításáról, hiszen az F1-ben eltöltött két évtizede során mérnökként lépdelt felfelé a ranglétrán, s most a mérnökigazgatói posztról került az istálló élére.

A csapattulajdonos Gene Haas határozott célja volt azonban, hogy az „emberközpontú” vezetési stílussal rendelkező Steiner helyén olyasvalakivel próbálkozzon, akinek a műszaki területen van nagyobb jártassága, és Komacu tűnt erre a legmegfelelőbb személynek. Steiner a szókimondóságával, a Netflix F1-es sorozatában való kiemelt szerepvállalásával a mezőny egyik legnépszerűbb csapatfőnökévé vált a rajongók körében, a japán azonban gyorsan kijelentette, tőle nem kell ilyen szereplésekre számítani, nem célja, hogy elvigye a show-t és a csapat arcává váljon.

Bár elismeri, egy nem valami előnyös tulajdonságban hasonlít a stílusa Steinerére: „Túl sokat káromkodok.”

„A dolgom az, hogy javítsak a csapat versenyképességén. Erre fogok koncentrálni, pont. Nem fogom tudatosan keresni a nyilvánosságot, hogy a csapatot népszerűsítsem. Ami engem illet, ez másnak a dolga, és ezt letisztáztam Gene-nel is” – idézi Komacut az Autosport.

Máig bűntudat gyötri az F1 új csapatfőnökét, aki díjnyertes novellaíró

„Nem akarok Günther Steiner lenni. Tényleg jól kijövünk, tiszteljük egymást munka közben és azon kívül is. A versenyhétvégéken gyakran együtt mentünk vacsorázni, és ilyenkor nem a munkáról beszélgettünk.”

„De nem azért vagyok itt, hogy helyettesítsem Günther Steiner karakterét. Ő nagyon más személyiség, teljesen eltérőek az erősségeink és a gyengeségeink. Ezt Gene is tudja, és ha egy másik Günther Steinert akart volna, akkor másvalakit nevez ki erre a posztra. Gene azonban valami eltérőt akart, így önmagam legjobbját fogom nyújtani.”

A csapatvezető elismerte, nehéz dolga van a tavaly a tabellán utolsóként záró istállónak azzal, hogy a téli változások forgatagában, a technikai igazgató távozása után ütőképes autóval álljon ki a szezonnyitóra, az istálló 2024-es sikerét így inkább majd abban mérik, mennyire sikerül közelíteniük a riválisaikhoz a szezon során.

Komacu továbbá kifejtette, mik a csapat szezon előtti tervei a VF-24-es modellel: két bejáratást is tartanak majd, az elsőt február 11-én Silverstone-ban, a másodikat pedig február 19-én, két nappal a közös bahreini teszt kezdete előtt, már a szahíri pályán. Különálló eseményt az autóbemutató köré a Haas a korábbi években sem szervezett, és ez alighanem idén is így lesz.