A rajzok alapján gyorsan elkészítették a Madridba tervezett F1-es pályát az egyik videojátékhoz.
2026-tól csatlakozik a Forma-1-es helyszínek közé Madrid egy utcai környezetben lévő pályával, amelyről a vonalvezetés részletei mellett annyit lehet tudni, hogy a kiállítóközpont rendezvényhelyszíne környékén húzzák fel, részben a már meglévő utakat használva, részben.
A pályát hamar elkészítették az Assetto Corsa játékhoz (innen tölthető le), így aki kíváncsi, már bele is kóstolhat, milyen látványra számíthatunk néhány év múlva.
A Madrid pályájának tervezését végző Dromo cég vezérigazgatója azt mondta, alapvetően igyekeztek a versenyzők kedvében járni. „Azt próbáljuk elérni, hogy a pályán a 2026-os autókkal a határokat lehessen feszegetni” – nyilatkozta a RacingNews365-nek Jarno Zaffelli.
„Megnéztük, a versenyzők mit mondtak más pályákról, hogy mit szeretnek bennük, ebből inspirálódtunk. Így például nem építünk hajtűkanyart, és mindegyik kanyart középgyorssá vagy gyorssá tesszük, és lesz döntött ív is, mert a zandvoortiról azt mondták a pilóták, több ilyet szeretnének látni.”
A Dromo intézte a zandvoorti pálya felújítását is, és onnan ismerős motívum lesz az erősen döntött kanyar. Zaffelli elmondta, hogy ez a nézőknek is élvezetes.
„A döntött kanyar miatt sok ember láthatja közelről az autókat, mert az ilyen kanyaroknál nincs bukótér. Megpróbáltuk ezt a stadionszerű hangulatot átemelni Zandvoortból, hogy az emberek közel vannak a pályához” – mondta.
Hozzátette, hogy a fenntarthatóságot kiemelt szempontnak tartják, és az eredetileg tervezett 4 kilométer helyett azért csak 1,5 kilométernyi szakaszon használnak közutakat Madrid új versenypályáján, hogy minél kevésbé zavarják a helyieket.
Miért van egyre több utcai pálya az F1-ben, ha se a versenyzők, se a rajongók nem szeretik?