Kívülről nézve úgy tűnt, játszi könnyedséggel vezette el a Ferrarit Oliver Berman a hetedik helyig első Forma-1-es futamán. De ha belülről, belső kamerából nézzük a versenyét, teljesebb képet kapunk az ifjú brit küzdelmeiről.
Berman már a hétvége során tett nyilatkozataiban is igyekezett rámutatni, mekkora kihívást jelent – különösen egy újonc számára – megbirkózni egy F1-es autó erőhatásaival: elmondása szerint míg az F2-ben az autó képessége, addig az F1-ben már a versenyző képessége szab határt annak, hogy mennyire gyorsan lehet vele menni.
„Itt a pilóta teljesítőképessége a határ” – csalódott a 11. rajthellyel a Ferrari újonca
Mivel a 18 éves brit csak pénteken kora délután tudta meg, hogy pár óra múlva a Forma-1-ben lesz jelenése, nem volt lehetősége fizikálisan felkészülni a kihívásra, ám mégis jól meg tudott birkózni a feladattal, hiszen még a futam végén is gyorsult a tempója, így maga mögött tartotta a lágyabb gumikon rá zárkózó Lando Norrist és Lewis Hamiltont.
A belső kamerás felvételek azonban elárulják, mennyire nem volt könnyű Bearmannek végigbírni a versenyt: a Reddit egyik felhasználója két képet hozott összehasonlításként arra, mennyire eldeformálódott Bearman fejtámlája a futam során annak következtében, hogy amikor egy idő után nyakizmai felmondták a szolgálatot, egyszerűen azon pihentette a fejét.
Az F1-es autók különösen a kanyarsebesség terén jelentenek nagy ugrást bármely más formaautós sorozathoz képest. Bearman csütörtökön az F2 időmérőjét még 1:42,2-es idővel nyerte meg, másnap azonban a sokkal gyorsabb F1-es géppel már 1:28,6-tal kvalifikált a 11. rajthelyre, ezt követően pedig élete leghosszabb futamát kellett teljesítenie. Míg az F2-es főverseny Dzsiddában például 28 kör volt, addig az F1-ben majdnem kétszer ennyit, 50 kört tett ki a táv.
A Ferrarinál számoltak ezzel, és először jobban kipárnázott, puhább fejtámlát raktak be Bearman autójába, a brit azonban mégis arra kérte a csapatot, hogy tegyék vissza az eredeti, keményebb változatot. A Red Bull új-zélandi tartalékpilótája, Liam Lawson a hétvégén a Sky Sportsnak beszélve elmondta, szerinte rossz döntést hozott ezzel Bearman, hiszen alábecsülte a verseny során rá ható G-erők nagyságát. Lawson tapasztalatból beszélt, hiszen tavaly a Holland Nagydíjon ő is nagyon hasonló körülmények között, valós felkészülési idő nélkül ejtette meg F1-es debütálását az AlphaTauriban, miután Daniel Ricciardo kezét törte a pénteki szabadedzésen.
Az ide kattintva elérhető belső kamerás felvétel megmutatja, hogyan kezelte Bearman nyaka az erőhatásokat a futam elején és az utolsó harmadában, összehasonlítva más pilótákkal is.