Nem tudott profitálni csapattársa kieséséből az Ausztrál Nagydíjon Sergio Pérez, mivel csak az ötödik helyen ért célba a Red Bull-lal. Christian Horner körülrajzolta, mikor siklott félre a mexikói pilóta versenye.
Pérez ugyan a harmadik helyre kvalifikált Melbourne-ben, ám végül csak a hatodikról rajtolhatott, miután büntetést kapott Nico Hülkenberg feltartása miatt. A versenyen aztán a rajtnál elé kerülő George Russellt, majd a virtuális biztonsági autó alatti bokszkiállásával őt szintén átugró Fernando Alonso újabb akadályt jelentett számára. Őket ugyan látszólag könnyen megelőzte, s a futam során Russell és Lewis Hamilton is döbbent rádióüzeneteket küldtek a Red Bull tempójáról, ám Pérez menetelése a futam közepén mégis elakadt.
A csapat vezetője, Christian Horner a Sky Sportsnak elárulta, Pérez autója megsérült a futam közben: „Az autója összeszedett némi sérülést a padlólemezén, miután vagy miközben megelőzte Fernandót. Emiatt jelentős mennyiségű leszorítóerőt veszített, a gumikopás foka pedig leromlott.”
Pérez nem ütközött Alonsóval, de Horner elmondása alapján akár a kerékvető túlzott használata is lehetett a károk okozója az előzés során. Egy másik esetben azonban felmerült a spanyol vétkessége, hiszen vizsgálat alá helyezték őt a felügyelők George Russell balesete kapcsán, annak gyanújával, hogy túlságosan lelassított a brit előtt az utolsó körben.
A hatszoros futamgyőztes azonban ettől függetlenül sem érezte magát jól az autóban ezen a versenyen, hiszen elmondása szerint már a rajt után is problémái voltak.
„Az első etapban az autó balansza teljesen semleges volt, egyáltalán nem tapadtak a hátsó kerekek, így a gumik nagyon gyorsan tönkrementek. A második etapban aztán az első kerekek mentek szét hamar. Ilyen gumikopással túlélőmódban telt a verseny, nem tudtuk a Ferrarik és a McLarenek szintjét hozni. A rajtbüntetés szintén nem segített, anélkül sokkal előrébb végezhettünk volna. Úgy gondolom, hogy a mai teljesítményünket a pálya sajátosságai okozták, így remélhetőleg Japánban visszatérünk az élre” – mondta Pérez.
A mexikói elmondása szerint azonban nem csak ő küszködött a hétvégén, s odáig ment, hogy amikor a Sky Sports megkérdezte tőle, Verstappen kiesése nélkül is a Ferrari nyerte-e volna az Ausztrál Nagydíjat, így felelt: „Igen, egyértelműen.”
Sainz győzelemmel tért vissza a kórházból, Verstappen drámai módon esett ki az Ausztrál Nagydíjon
Verstappen már a futam alatt beszélt a kiesését okozó fékhibáról, ami a felvezető körben még nem, csak a rajt pillanatában jelentkezett, s ez okozta autójának furcsa viselkedését is az első körökben. „A jobb hátsó fékem egyszerűen beragadt, így a hőmérséklet fokozatosan emelkedett, míg aztán lángra nem kapott. A csapat látta, hogy mi történik, de még nem jöttek rá, mi okozta.”
„Sorozatban rengeteg jó versenyünk volt kiváló megbízhatósággal, és tudtam, hogy egyszer el fog jönni a nap, amikor kiesek. Sajnos ez a nap ma volt. Az elmúlt két évben mutatott szériánk azonban lenyűgöző.”
A holland kiesése révén nem tudta megismételni a saját maga által tavaly Monzában felállított rekordot, amikor egymást követően tíz versenyt nyert – a sorozat most kilencnél megszakadt, de Verstappen véleményét ismerve előre sejthető volt, hogy mit gondol erről.
„Nem érdekelnek az ilyen dolgok. Persze mindig győzni akarok, de nem izgat, hogy az sorozatban a második vagy a tizenegyedik volt. A legfontosabb, hogy a végén a bajnokságot nyerjem meg” – mondta a holland, aki kiesése révén három futam után csak négy ponttal vezet Charles Leclerc, és öttel Pérez előtt a tabellán.