back to top
KezdőlapFormula 1A Ferrari tovább szorítaná a hurkot a Red Bull nyaka körül

A Ferrari tovább szorítaná a hurkot a Red Bull nyaka körül

-

A Ferrari csapatfőnöke szerint a melbourne-i eset mutatja, hogy ez további hibákhoz vezethet Max Verstappenék oldalán.

A Red Bull fékjeit gyártó Brembo ugyanis kijelentette, hogy nem az ő termékeik vezettek Verstappen kieséséhez, hanem a csapat használt rossz beállításokat. Ettől függetlenül a Ferrari az egész nagydíjon jól szerepelt, a Red Bulltól érkeztek olyan vélemények is, hogy a címvédő a félhiba nélkül is nehezen tudta volna maga mögött tartani Carlos Sainzot.

Frédéric Vasseur a második futamgyőzelmét ünnepelte a csapattal és a sikereik számában már elérték a 2023-as szintet. Úgy véli, lendületbe jöttek a maranellóiak.

„Az elmúlt hónapban nőtt az önbizalmunk, és ez már az előző szezon utolsó részében is így volt. A hétvége kiváló bizonyítékot szolgáltatott, hogy amikor mindent megfelelően csinálunk, nyomás alá helyezhetjük a Red Bullt, bár azt nem tudom, ezt mindig meg tudjuk-e valósítani – idézte a Ferrari karmesterét a RacingNews365. – Nyomás alatt pedig hibázni fognak, szóval ezt kell folytatnunk.”

„A jobb versenyzőjét küldi el a Ferrari” – beleszállt Leclerc-be és Hamiltonba a spanyol sajtó

„Sokat lendít az önbizalmunkon, hogy megmutattuk, képesek vagyunk kezelni az ilyen helyzeteket, a legelső körtől kezdve jól teljesítettünk.”

A melbourne-i kettős diadal egyébként elég jó ómen a Ferrari szempontjából, ahogy arra az érdekes statisztikákat felvonultató cikkünkben rámutattunk. A csapat új műszaki megoldást alkalmazott Ausztráliában, a kipufogót körülvevő borítás és a hátsó szárny tartóoszlopának két oldalára elhelyeztek egy kis légterelőt. Úgy hírlik, Imolában vetik be a következő nagy fejlesztési csomagot, de már az eggyel azelőtti versenyen, a soron következő Japán Nagydíjon is pályára vihetik annak egyes elemeit (a bokszutcai szóbeszéd alapján a padlólemezt).

Christian Horner a gumik szemcsésedésének kezelését is kiemelte a Ferrarik erősödése kapcsán. „Ezen a területen különösen erősek, valószínűleg nem véletlen, hogy Vegasban és itt is erősek voltak. Ezen a téren javulnunk kell azokon a pályákon, ahol az első gumik kopása jelenti a szűk keresztmetszetet” – mondta Horner.

A Ferrarinál bedobták a felest