Az autóversenyzők és mérnökeik közötti kapcsolat egészen új szintjét képviseli a Formula E-ben a McLarennél Jake Hughes és Alan Cocks.
A pilóta és mérnöke már nem először hallhatóak furcsa, versenypályán egyáltalán nem megszokott diskurzus közben a csapatrádióban: a Dirija ePrix alatt például lovakról és a gyönyörű Holdról beszélgettek.
A McLarennél második szezonját teljesítő Hughes tavaly óta dolgozik együtt Cocksszal, akinek komoly motorsportos tapasztalata van, hisze korábban az F1-ben a Hondát, a Brawn GP-t, a Marussiát és a Red Bullt is megjárta, majd ténykedett több FE-csapatnál és az önjáró versenyautókat fejlesztő Roborace-ben is. A profizmus azonban nem ölte ki a humorérzéket a mérnökből, aki ezúttal a tokiói futam alatt – de legalább a Mitch Evans balesete miatt elrendelt biztonsági autós periódus közben – pilótájának rekeszizmait vette támadásba. A mezőny biztonsága érdekében mondhatjuk, szerencsére nem nagy sikerrel!
– Te, akarsz egy viccet? – kérdezte Cocks.
– Jöhet, ráérek – felelte a versenyautóból Hughes.
– Miért adnak jó randizási tanácsokat az autóversenyzők?
– Fogalmam sincs.
– Mert ki vannak képezve arra, hogy észrevegyék a red flageket.
– Ez rémes. Igazából nagyon jó, de azt mégsem mondhatom, szóval rémes” – reagált Hughes.
A „red flag” egy a társkeresésben újabban közkeletűvé vált, a magyar nyelvben is átvett kifejezés, amely vészjósló, rossz jelekre utal az ismerkedés kezdeti szakasza során. A versenypályán pedig ugyebár a megszakítást jelenti a piros zászló.
Cocks azonban rögtön rátromfolt még erre egy szóviccel, ami magyarul már nem is fordítható.
– És miért nem ajánlatos randizni egy autóversenyzővel?
– Nem tudom, mondd!
– Mert többségüknek foltok vannak a múltjában.
Itt a csattanó angolul úgy hangzott, hogy „most of them have got a chequered past”, ami egyrészt szó szerint azt jelenti, hogy fekete és fehér foltok, vagyis jó és rossz dolgok tarkítják a múltjukat, másrészt pedig arra utal, hogy a versenyzőket intette már le kockás zászló (ami angolul chequered flag).
„Ó, fogd be, fogd be!” – tudta mondani minderre Hughes, aki végül csak a 14. helyen ért célba a futamon, így lemaradt a pontszerzésről. Igaz, a verseny elején – még a poénok beérkezése előtt – a falba kényszerítette őt Lucas di Grassi, de innen még vissza tudott állni a versenybe. Még szerencse, hiszen enélkül a viccekről is lemaradtunk volna!
Formula E engineer or stand up comedian? 😂@JakeHughesRace and his race engineer had some spare time during the #TokyoEPrix to crack some good jokes!
What's your best dad joke? 👀👇 pic.twitter.com/AcoQiQHO9y
— Formula E (@FIAFormulaE) March 31, 2024