Az autóversenyzés több szakágában sem hagyták kihasználatlanul a kínálkozó lehetőséget április első napján – összegyűjtöttük a legjobb sztorikat, amiknek nem volt szabad bedőlni!
A közösségi média térnyerésével azok az idők már talán végérvényesen letűntek, amikor az emberek tényleg elhittek, akár hosszabb időn át is igaznak gondoltak egy-egy április 1-jei tréfát. Még az F1-ben is van ennek egy jól dokumentált példája: az Autosport újságírója, Adam Cooper tavaly fedte fel, hogy nagyjából két évtizede közölt egy viccnek szánt írást arról, hogy az F1 a pályák fellocsolására alkalmas öntözőberendezés beépítését tervezi a versenyhelyszíneken, amelyek segítségével bármikor extra izgalmat csempészhetnek a futamokba. A hírt akkoriban több lap is átvette, és az hiteles ötletként honosodott meg a közbeszédben is még jóval azelőtt, hogy Bernie Ecclestone 2011-ben valóban bedobott valami ilyesmit a köztudatba.
Ma, amikor az ember – legalább ezen az egy napon – már éberebben olvas híreket, és mindig van valaki, aki a kommentmezőben emlékeztet a naptár állására, az áprilisi tréfák már nem annyira a hiszékenységre játszanak rá, inkább a pillanatnyi szórakoztatást szolgálják, s arról szólnak, ki tud viccesebb, de valamennyire azért mégis elképzelhető sztorival előállni.
Az autósport közössége idén sem volt rest, mi pedig alább összegyűjtöttük, mivel ugratták az olvasókat idén április 1-jén a csapatok, a versenyzők és az újságírók.
Jön Trump F1-es csapata
„Értek az autókhoz, az enyémek a legjobb autók, elképesztőek. Elindítjuk a Trump Forma-1-es csapatot, ami hihetetlen lesz és azonnal nyerni fog, mindig le fogjuk győzni a többi csapatot. Mindig, higgyenek nekem. Ez nem fake news, a versenyző pedig én leszek” – mondja az Egyesült Államok előző elnöke, Donald Trump egy különös videóban, amit a korábban F1-es csapatok sajtófőnökeként és újságíróként is dolgozó Matt Bishop tett közzé az X-en.
A szemfüles néző már megnyugodhatott, mielőtt Trump befejezte a mondókáját, amennyiben észrevette, hogy az újbóli elnökjelölt szájának mozgása nem követi az elhangzottakat. Hogy mi generálta le ezt a szöveget Trump hangján, az viszont érdekes és a jövőre nézve nyomasztó kérdéseket vet fel.
Huge news! #Trump #F1 #TrumpF1 pic.twitter.com/a2ARVjz5jI
— Matt Bishop 🏳️🌈 🏁 (@TheBishF1) April 1, 2024
F1-es csapatfőnökből ralinavigátor
Cyril Abiteboul 2020-ig irányította a Renault F1-es alakulatát, ezt követően a Hyundai WRC-csapatának főnöke lett. A gárda most közli, hogy a francia vezető a szezon hátralévő részében új poszton próbálja ki magát, Esapekka Lappi navigátoraként fog indulni a versenyeken. Mindez annak köszönhető, hogy a korábbi navigátor, Janne Ferm végre beszerzett egy szemüveget, így másik szenvedélyének élve a csapat fotósának áll.
ANNOUNCEMENT: Cyril Abiteboul to co-drive for @EsapekkaLappi for remainder of the 2024 season to allow Janne Ferm to purse his passion as a photographer 📸. pic.twitter.com/H6E6CVFshF
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) April 1, 2024
Visszatér a Ligier
Az F1-ben két évtizedes múlttal és kilenc futamgyőzelemmel rendelkező francia cég fotók mellékelésével tudatja: a Ligier visszatér a Forma-1-be, ahonnan 1996 végén távozott.
A Ligier név valóban létezik még ma is, sportautókat gyárt és Le Mans-ban is rajthoz állt tíz évvel ezelőtt, viszont ez a Ligier már nem ugyanaz, mint a régi, csak a névhasználati jogát vette meg egy már létező vállalat, az Onroak Automotive.
📣 BREAKING NEWS 📣 Ligier returns to Formula 1! Discover our livery for the 2025 season! Who is exited to see the iconic French brand back in F1 ? 🤗
Oh wait… ! HAPPY APRIL FOOL’S DAY! 😅
#ligierautomotive #ligier #f1 #formulaone #racing #aprilfoolsday pic.twitter.com/UzH0LQU4Ok— Ligier Automotive (@LigierAutomotiv) April 1, 2024
Massa újra egy világbajnokságon
Maximilian Günthernek megsérült a csuklója, miközben a dobogóemelvényen a győzelmét ünnepelte a Formula E Tokió ePrix-je után, ezért nem tud rajthoz állni a következő versenyhétvégén, Misanóban, legvalószínűbb helyettese pedig a Maserati jogelődjénél, a Venturinál korábban már versenyző Felipe Massa – írja az e-formula.news.
Annyi igaz, hogy Günther a pezsgőzés közben tényleg megcsúszott és jó nagyot hasalt, de szerencsére sérülés nélkül megúszta, így nincs is veszélyben a szezonja.
Nukleáris F1
A korábbi F1-es pilóta és FE-bajnok, az autósport zöld forradalmának egyik élharcosaként ténykedő Lucas di Grassi posztolta az alábbi képet egy látszólagos weboldalról, amin a következő cím olvasható: „Kiszivárgott dokumentumok az F1 jövőbeli nukleáris-elektromos hajtásláncáról”.
„Nem hagyhatjuk, hogy ez megtörténjen” – írja a brazil. Megnyugodhatunk, mert egy jó darabig még biztosan nem is fog.
We can’t let this happen.. pic.twitter.com/Hjgdqd3ow6
— Lucas Di Grassi (@LucasdiGrassi) April 1, 2024
Spa és Le Mans halála
A Motorsport Week két szentségtörésnek is beillő hírrel botránkoztat. Az egyik szerint – bár ez félelmetesen realisztikusan hangzik – a közkedvelt Spát Chicago utcai pályája váltja fel az F1-es versenynaptárban. A másik pedig arról szól, hogy a helyi lakosok panaszai nyomán mostantól két különálló, nappali 12 órás szakaszban teljesítik majd a sportautózás csúcsversenyét, a Le Mans-i 24 órást.
Emeletes ágy 300-zal
Jó, a Jota Sport ezt a posztot nem annak reményében tette közzé, hogy bárki egy pillanatra is elhiggye, mert ahhoz túl vicces. „Érkezik az alvómód Le Mans-ba. Értékes másodpercek lefaragását várjuk attól, hogy mostantól a pályán hajtjuk végre a pilótacserét” – írják, és itt egy kép arról, hogy az autó tetejére erősített emeletes ágyon, sisakban alszik a két éppen nem vezető versenyző.
Sleeper mode coming for Le Mans 🛌
By changing drivers out on track we hope to shave off valuable seconds during races 👊#HertzTeamJOTA #JOTASport pic.twitter.com/7HqxABAZ5r
— Jota Sport (@JotaSport) April 1, 2024
DRS a MotoGP-ben
Az igényes grafikáiról ismert technikai szakíró, Craig Scarborough egy komolyabb posztsorozattal jelentkezett az X-en, ami viszont egy darabig tényleg csapdába csalhatja az olvasót. A rajzok azt hivatottak felfedni, hogy Ducati beérésének reményében a MotoGP-ben is kísérletezni kezdtek a csapatok egy az F1-es DRS-hez hasonló rendszerrel. Az ASS (Aero Stall System) névre keresztelt hátsó szárnyacska akkor lép működésbe, ha a versenyző megemeli a fenekét az ülésen…
I don't often do #MotoGP tech. But I got a lead from a TV cameraman, who also does #F1.
Along with some grainy images, he explained he saw a rear wing tip on the straight, #F1 DRS style.@MotoGP is increasingly aero lead, downforce giving grip, but also drag slowing top speeds. pic.twitter.com/Ye5MlnFoIw— Craig Scarborough (@ScarbsTech) April 1, 2024
Focista tartalékpilóták
Bár nem a megtévesztés a célja, de szintén erre a napra időzítette a német RTL azon fotómanipulációs sorozatát, amelyben F1-es overallba öltöztette jelenünk legismertebb labdarúgóit. Vajon ki lenne gyorsabb egy versenyautóban Thomas (Müller) Verstappen, Lionel (Messi) Sainz, Kylian (Mbappé) Hamilton, Harry (Kane) Hülkenberg és Erling (Haaland) Ricciardo közül?
A bejegyzés megtekintése az Instagramon