back to top
KezdőlapFastest SlapBemutatott egy 100 000 forintos, 48%-os whiskyt, majd megdöbbent saját korábbi autóján...

Bemutatott egy 100 000 forintos, 48%-os whiskyt, majd megdöbbent saját korábbi autóján az F1-es világbajnok

-

A Brit Nagydíj hétvégéjen a hazai versenyüket teljesítő csapatok közül a Williams merült el leginkább a múltidézésben, amelyben fontos szerep jutott a grove-i istálló egykori pilótájának, Jenson Buttonnak.

A csapat különleges festéssel is készült Silverstone-ra, a motorborításra felfestett brit zászlón az összes, több mint 1000 munkatársuknak nevét tűntették fel – és közöttük volt Buttoné is, aki tanácsadóként, a versenyzők mentoraként szintén „külsős” tagja jelenleg a Williamsnek.

Buttonnal a versenyhétvége péntekjén a Williams először egy italkülönlegességet mutatott be. A limitált szériás Coachbuilt egy skót blended whisky, ami 18 éven át érlelődött, az ital szerelmesei pedig a vanília, a csokoládé és a fahéj zamatát is kiérezhetik belőle.

„Ebben a bemutatóban érte el csúcspontját az álmom, hogy ötvözzem a két legnagyobb szenvedélyemet, a versenyzést és a skót whiskyt” – fogalmazott Button, aki az arca is lett a 48%-os alkoholtartalmú italnak, amelynek díszdoboza és üvege a sötétkék színével a Williams FW18-as modellje előtt állít emléket – ez a domináns 1996-os autó, amellyel Jacques Villeneuve pole-t szerzett legelső F1-es futamára, Damon Hill pedig bajnok lett vele.

A Coachbuilt Whisky 0,7 literes kiszerelésének ára 230 font, vagyis átszámítva 107 000 forint. Mint a Williams weboldala rámutat, már előrendelhető ezen az oldalon, illetve augusztustól az Egyesült Királyság egyes italboltjaiban is megtalálható lesz – de csak 3000 darabot állítanak elő belőle világszerte.

A 2009-es világbajnok Buttonnak aztán vasárnap, a futam előtt a versenypályán is akadt egy alighanem még izgalmasabb feladata, hiszen a korábbi F1-es autók parádéján beülhetett a Williams FW22-be – ez volt a brit első Forma-1-es autója a grove-i csapattal töltött debütálóévében, 2000-ben. A körözés vizes pályán zajlott, de a hátborsóztató V10-es hanghatásokat ez persze nem tompította, mint ahogy Button élményét sem.

„Őrületes, hogy mennyire kicsi az autó. De gyönyörű” – mondta a menete után, utalva arra, hogy az eltelt több mint két évtized során alaposan meghíztak, hosszabbak és szélesebbek is lettek az F1-es autók, elsősorban a biztonság növelése és az elektromos hajtás helyigénye miatt.