Az amerikaiak vezető együléses kategóriájában is fontolóra vették a fejvédő rendszer alkalmazását, azonban nem a Forma-1 megoldását alkalmazzák.
Csütörtökön az ISM Raceway-en rendezett teszten küldik majd pályára a ‘szélvédővel’ felszerelt versenygépeiket, melytől a biztonság növekedését várják. A Forma-1-ben, valamint a Forma-2-ben idén debütál a halo névre keresztelt fejvédő, mely rendkívül vitaindító tárggyá vált a rajongók, újságírók, mérnökök és a versenyzők körében.
A Formule E is csatlakozik a halo-táborhoz: az elektromos sorozat következő szezonjának kezdetén veti be a biztonságtechnikai eszközt.
Jules Bianhi és Justin Wilson tragikus halála után került előtérbe a fejvédő rendszer bevezetése, és az FIA úgy döntött, 2018-tól élesben is bevetik a hosszú ideje fejlesztett halót. A Nemzetközi Automobil Szövetség megerősítette, Justin Wilson életét megmentette volna a fejvédő használata.
„Arra törekszünk, hogy egy olyan biztonsági elemet hozzunk létre, amely esztétikusan néz ki és minden körülmények között jól működik” – mondta Jay Frye, az IndyCar elnöke. „Bármilyen elem, amit az IndyCar autóra szerelünk, jól kell működnie különböző láthatósági viszonyok mellett is. Sokoldalúnak kell lennie, ezeket fogjuk tesztelni” – tette hozzá Jay.
„Tudom, hogy viták folynak arról, vajon szükség van-e a cockpit védelmére” – ezt már Stefan Wilson, Justin testvére mondta. „Én azonban tényleg úgy gondolom, hogy kritikus fontosságú. Ez elég fontos ahhoz, hogy növeljük a biztonságot. Az Indycar megoldása tűnik eddig a legjobbnak” – tette hozzá.