Szöulban két versennyel fejeződik be a Formula E idei szezonja, de nem csak egy évnek, egy érának és rengeteg eddigi sikercsapatnak is vége szakad.
Gen2
A leghangsúlyosabb az összes változás közül, hogy a négy évada bevezetett autóknak búcsút kell mondani.
Így is szoros versenyeket láthattunk, voltak emlékezetes pillanatok és a sorozat is tovább terjeszkedett. Több rossz pillanatból tanulva változtattak a szabályok, ennek ellenére több gyártó is búcsút mondott a Formula E-nek. De nem állt le az élet, jönnek új autómárkák és a partnercsapatok száma is növekszik.
Aztán az új autó sem semmi, a Mercedes/McLaren átalakulásával pedig az elmúlt évek meghatározó csapata után egy újabb alakulat kerülhet az élre. De vajon ki találja el az új formulát a legjobban?
Kompromisszumok nélkül: bemutatkozott a Formula E harmadik generációja
e.dams – Buemi párosítás
Nyolc évével ez volt az eddigi leghűségesebb kapcsolat, mióta az Abt kimaradása miatt di Grassi is búcsút mondott eredeti csapatának. A sorozat kezdete óta egyik másik pilóta sem töltött ennyi időt egy helyen.
Az első három szezonban szinte megállíthatatlanok voltak, és csoda, hogy csak egy egyéni cím koronázta az erőfeszítéseiket a három csapatbajnoki titulus mellett.
Jean-Paul Driot halála és az azt követő átszervezések azonban már megbontották azt a csapatot, ami oly sikeres volt, így a válás elkerülhetetlen lett.
A Techeetah álomcsapat
Már tavaly is rezgett a léc a csapatnál, ami a Gen2-éra elején volt sikeres. Most azonban már biztos, hogy elveszítették a hajtáslánc partnerüket. A megváltozott pilótapiaci körülmények miatt ráadásul valószínűleg már mindkét bajnok pilótájuknak is búcsút mondhatnak.
A nemrég apává váló Vergne-ről azt rebesgetik, francia révén a DS-t követve a Dragonnál fog kikötni, míg da Costát a Porsche környékezte meg, ahol Lotterer távozása miatt lesz egy szabad hely.
Akárhogy is alakuljon, nem lesz már ugyanaz a felállás a kínai csapatnál.
A kiemelkedő Mercedes EQ
A német gyár döntése a kivonulásról máig érthetetlen az eredményeket elnézve. Folyamatosan fejlődtek, és tavaly kettős címhódítást könyvelhettek el. Erre idén is megvan az esélyük, de jövőre már nem lesz, legalábbis ezen a néven.
Hiába ölték bele a projektbe a brixworthi motorgyár technológiáját, és költöztették a HWA komplett legénységét Angliába, a NEOM által támogatott csapat jövőre McLarenként szerepel majd a nevezési listán.
Audi és BMW erőforrások
Bár hivatalosan tavaly léptek ki az ajtón, gyakorlatilag az alkatrészek és a technológia még ebben az évben is a pályán keringett a partnercsapatok révén.
A váltás ellenére mind az Envision, mind az Andretti szállított jó eredményeket idén, de a következetesség hiányzott ahhoz, hogy bajnoki címért tudjanak küzdeni. Majd jövőre, amikor mindketten új gyártóval szövetkeznek…
A BMW az LMDh projekt, az Audi az F1-es motorprogram miatt szakította félbe a kalandot. A búcsú egyik esetben sem biztos, hogy végleges lesz.
Venturi, a monacói autómárka
A sorozat egyik első csapataként egy ikontól búcsúzik a sport. Bár függetlenként az első szezonokban csak alkalomadtán termett babér a kuriózumnak számító istállónak, ahogy a Mercedesszel egyre szorosabbra fűzték a viszonyt, úgy gyakrabban jöttek a sikerek is.
A név eltűnik, mivel a Maseratiban új „gazdára” talált a csapat, a DS-sel pedig egyik bajnoki címet nyerő erőforrásról a másikra váltanak.