back to top
2025. december 26. 23:29
KezdőlapFormula 1Az év balhéja: az ütközés, ami minden csapat belviszályát kenterbe verte

Az év balhéja: az ütközés, ami minden csapat belviszályát kenterbe verte

-

Egyszerűen törvényszerűség, hogy egy Forma–1-es szezon nem múlhat el szaftos botrányok nélkül. Idén egy incidens magasan kiemelkedett közülük, a további, eléggé megoszló szavazataink pedig egy-egy istálló különféle ügyeit fűzték csokorba: nem volt harmonikus éve 2025-ben a Ferrarinak, a Red Bullnak, az Alpine-nak, és bármennyire igyekezett az ellenezőjét bizonyítani, a McLarennek sem.

1. Verstappen szándékosan nekimegy Russellnek Barcelonában

Bognár Viktor: Megítélésem szerint a legeslegsötétebb vétkek közé tartozik a technikai sportok között, amikor egy versenyző szándékosan nekimegy egy ellenfelének. Mindamellett, hogy Verstappen zsenialitását idén sem győztük hangsúlyozni, abban a pillanatban viszont keveredett benne Dan Ticktum és Sebastian Vettel legrosszabb énje. Az év végi pontállást látva pedig nem elképzelhetetlen, hogy a bajnoki címet adta oda ezért a kicsinyes bosszúért.

Sebők Máté: A négyszeres világbajnok a Spanyol Nagydíj hajrájában direkt hajtott bele ellenfelébe, amire természetesen nincs mentség. A képet ugyanakkor némileg árnyalja, hogy az incidens nem volt előzmény nélküli: a négyszeres világbajnok előbb az azon a hétvégén nem működő kemény keveréket kapta meg, majd – mint utólag kiderült – teljesen feleslegesen kellett visszaadnia a pozícióját a brit versenyzőnek.

Lakner Gábor: Kettejük története még tavaly kezdődött Katarban (az is dobogós lett a 2024-es balhélistán), idén pedig Spanyolországban folytatódott, itt Verstappen volt a hibás, aki direkt ment neki Russellnek, miközben végig üvöltözött a rádión.

Schumacher utolsó reménye, Vettel elborult agya és a tinédzser megtorlása – szándékos ütközők Verstappen előtt

2. Christian Horner év közbeni kirúgása

Sebők Máté: Ez lényegében már a tavalyi év eleje óta érett (szintén 2024-es balhédíjas), végül idén júliusban következett be. Az azóta történtekből és a különböző nyilatkozatokból arra lehet következtetni, hogy a Red Bull szempontjából helyes döntés született, ettől függetlenül szomorú, hogy egy több mint húsz évig tartó regnálás így ért véget.

Lakner Gábor: Itt a Red Bull-összes érdemes a jelölésre: Horner távozásától Verstappen szerződésügyein át Marko „önmaga által kért” kirúgásáig, és akkor még a rivális McLarennel kapcsolatos tapegate-et meg sem említettem.

3. Hamilton és a Ferrari botladozása

Majer Dániel: Bár Lewis Hamilton és a Ferrari közös küszködése nem egészen meríti ki a balhé klasszikus értelemben vett fogalmát, de ha már választani kell valamit, akkor azért lett ez a befutó, mert ahogy haladtunk előre az évben, úgy nőtt érezhetően a feszültség a hétszeres világbajnokban. A „balhés ízt” pedig John Elkann, a Ferrari elnöke rakta bele a közösbe, amikor a Brazil Nagydíj után közölte: a versenyzők jobban tennék, ha kevesebbet beszélnének, és többet koncentrálnának a vezetésre. Noha nagy botrány nem lett belőle, Hamilton megnyilvánulásain érződött, hogy Elkann szavai aligha javítottak a csapaton belüli helyzeten (elmondta például, hogy nem tud ennél többet a vezetésre koncentrálni, mert így is éjjel-nappal azon jár az esze, hogy min tudna javítani), az év végi sorozatos Q1-es kiesései; kiábrándító versenyeredmények utáni rövid, totális kiábrándultságot tükröző nyilatkozatai, valamint azon megjegyzései, melyek szerint sok problémát gyorsan orvosolni lehetne, ha a Ferrari nekifogna, mind-mind arról árulkodnak, hogy bár kifelé nem történt igazán hangzatos megnyilvánulás, Hamilton és a Ferrari kapcsolata a színfalak mögött jó úton jár afelé, hogy előbb-utóbb igazi balhét is láthassunk.

Fotó: Ferrari

4. A McLaren papajaügyei

Lakner Gábor: Norris és Piastri Kanadában, Szingapúrban és az Egyesült Államokban is megmutatta, hogy bőven van köztük feszültség, amire a McLaren ellentmondásos csapatutasításai is rátettek egy lapáttal.

5. Viharos évkezdet az Alpine-nál

Bognár Viktor: Az élcsapatokkal történt sok egyéb mellett már-már elsikkadt, de az is idén történt, hogy az évet még az Alpine csapatvezetőjeként kezdő Oliver Oakes annál is váratlanabbul búcsúzott el a Miami Nagydíj után a posztjától, mint tette azt nyáron Christian Horner a Red Bullnál. Az ügy részletei nem derültek ki, de Oakes lemondásának köze volt ahhoz, hogy az utánpótlásszériákban versenyző Hitech GP-t irányító testvérét letartóztatták. Talán nem teljesen véletlen, hogy Jack Doohannek is ez volt az utolsó versenye a csapatnál – rövid F1-es karrierjét kriminális mennyiségű online zaklatás mellett kellett eltöltenie, ami aggasztó trendre mutatott rá.

A szavazásunk előző részei:

▼▼ Következő cikk ▼▼